fredag 31. august 2012

Desidert sist

Onsdag spilte jeg kvalifisering til F-B open "Fredrikstads beste golfer".  Arrangementet går på den nye golfbanen på Øssia. Etter en sesong med lite golfing så hadde jeg egentlig ikke tenkt å melde meg på. Men når jeg ble ringt opp av Knut Anders Blystad i F-B med forespørsel om å delta, så er jeg såpass dannet at jeg takket ja. Jeg kunne sågar be med 3 andre fra FFK a-lag.
På onsdag stod jeg på tee-off sammen med mange andre håpefulle golfere. I min ball gikk 13 år gamle Benjamin Løvdal og den noe eldre Pål Tollefsen. Benjamin viste overbevisende spill til å være 13 år, og som sønn av legenden Ørjan Løvdal så er det tydelig at Benjamin har ført idrettstalentet videre. Pål Tollefsen , som kun har spilt i 2 år, var imponerende bra. Og han slo lenger enn meg. Det var irriterende ;) Spillet mitt var derimot laaaaangt under pari. Jeg presterte nok min dårligste golfrunde noensinne. Jeg kunne ha masse unnskyldninger, men sannheten var at jeg på onsdag rett og slett sugde balle. Slag i hytt og pine på en helt ukjent bane. Men selskapet i ballen var så bra at jeg faktisk ikke brydde meg. (Rekk opp handa den som trodde på den ;)  )
I dag morges så tikket det inn en melding på telefonen fra Vidar Henriksen i F-B.
Har kjøpt meg hjelm etter å ha sett resultatlista fra golfen.
Vidar bor nemlig ved hull 16 på den nye banen og jeg dro på smilebåndet når jeg så den. Jeg slenger med leppa til øst og til vest og må da selvfølgelig tåle å få noen meldinger tilbake. Jeg spurte hvilken plass jeg kom på og han replikerte irriterende raskt.
Desidert sist-ber Sparre Enger lage ny sak når han kommer på jobb i kveld. Du fikk 13 poeng. ( Det laveste jeg noensinne har fått)
Tor Sparre Enger tok nemlig bildet under på et av de hullene hvor jeg faktisk spilte bra

Men jeg får si som Ndure. "Jaj tok det roli, ikke vits å slite maj ut. "Finalen går på lørdag og idag har jeg vært på foredrag med mental trener Geir Jordet. Jeg sier ikke mer.  Bortsett fra at jeg IKKE stiller med samme antrekk som over. Finalen går imorgen og alle som har meldt seg på får spille. Og alle stiller likt imorgen, så runden onsdag teller ikke ( ser dere alle unnskyldningene jeg bygger opp her nå ?)

Dagens røver
Vi gir oss ikke med Reine Almquist, men drar denne gangen inn Morten Hanssen. Morten med en fortid i Askim og Vålerenga kom til FFK etter 85-sesongen. Morten var her i 10 sesonger og var også i trenerteamet noen år.

I en seriekamp hadde Morten fått seg en smell i kneet. Han hadde vondt dagen etter og teipet derfor kneet gjennom hele treningsuken. På kampdag satt Morten og gjorde seg klar. Teipingen fikset han selv. Idet han skal dra på seg strømper og leggskinn sier Reine:
Men Morten, var det inte det andra kneet du hadde ondt i ?
Morten ser dumt på Reine, og i samme øyeblikk oppdager han at han nettopp hadde teipet feil kne. Han rev da av seg teipen til øredøvende latter fra oss andre.
Om han teipet det andre kneet er jeg usikker på derimot. Men mest sannsynlig så var Morten som undertegnede bedre på fotballbanen enn på dansegulvet. Min dans ser nemlig ut som om begge knærne er teipet sammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar