onsdag 8. august 2012

Overveldet

Denne bloggen ble startet for vel en uke siden bare for gøy, og for selvfølgelig å legge press på meg selv for å komme i form igjen. Inspirert av programmet "Biggest loser" hvor offentlighetens lys i stor grad presser deltageren til å gjøre en innsats for å redusere en stadig større kroppsmasse. Den innsatsen enkelte legger ned er rett og slett imponerende. Og i god amerikansk stil lages det TV-show av det.

Jeg må si at jeg er både overveldet og ikke minst overrasket over at så mange gidder å bruke tid på å følge denne bloggen. Og hvorfor i all verden sitter folk rundt omkring i verden for å følge det jeg skriver her inne ? Men takk skal dere ha ihvertfall. Beklager at jeg kun skriver dette på norsk. For som dere kan se under så er det endel "ikkenorskspråklige" steder som logger seg på. Her ser du statistikk på hvor i verden folk som leser denne befinner seg.







Selvfølgelig kan man bruke google translate, men det verktøyet er så dårlig at jeg tviler på at det vil gi noen mening for de som ønsker å oversette dette til f.eks Thailandsk. Kanskje bruker enkelte lesere samme verktøy for å oversette mine meldinger, og samtidig lese hva jeg skriver mellom linjene.
Jeg lanserer herved produktet google between the lines. Her ser dere hvordan dette fungerer i praksis.
Hva jeg skrev:
Cool... Ikke for å lage noen ytterligere rykter, men FFK jakter en spiss.
Jeg har et prosjekt hvor jeg skal tilbake til matchvekt og har putta endel for FFK-old boys.
Sier ikke mer...spekulerer videre.

Jeg kopierer og setter det inn i google.no/betweenthelines og vips så kommer det jeg egentlig mener frem.

Hva jeg egentlig mente:
Da er vel katta ute av sekken, Tarik er solgt.Spekulasjonene går da på hvilken klubb han går til og hva vi får tilbake....Jan Rafn bekrefter det indirekte i et innlegg her på FFKsupporter.no i kveld

Et rett og slett fantastisk program, og noe jeg tror markedet skriker etter.
Endelig et verktøy hvor vi kanskje kan forstå at det Jens Stoltenberg sier ikke alltid er det han mener ;)

Dagens røver
Fra nyttige programmer over til dagens røver. Bjørn Drillestad er en person som har satt sine spor i fotball-Norge. Han satte også sine spor på ankelen til Tom Lund forøvrig for mange år siden. Tidlig i kampen som gikk på Fredrikstad stadion taklet Bjørn eminente Tom Lund så hardt at ankelen brakk. Tom Lund fullførte kampen med brukket ankel. Bjørn var en tøffing, og jeg hadde ham som assistenttrener både i Moss og i Fredrikstad.
Som dere sikkert har forstått allerede så er Bjørn ganske fysisk, og han likte å vise at han hadde muskler. Han elsket derfor å knuffe og bryte med oss gutta. I all vennskapelighet selvfølgelig. Men det var ikke alltid det var like morsomt å bli skubba på. Man visste aldri når Bjørn skulle vise sine gamle brytergrep.
Denne episoden skjedde i Melløsparken i Moss. Det hadde regnet så mye at Løkenfeltet var overfylt av vann. Treningen ble derfor flyttet til Melløsparken.
Bjørn Drillestad kommer ulastelig antrukket i pensko og en dressjakke. Litt feil antrekk fordi Melløsparken også var gjennombløt. Når jeg står og forbereder meg til trening så ser jeg Bjørn komme smygende i øyekroken og vet hva som skal skje. Det vet derimot ikke Bjørn;) I det han strekker bryterarmene sine frem for å ta grep rundt meg, så tar jeg tak i armen hans og vipper ham over sulderen og rett på ryggen. Det vil si han lander på ryggen. Midt oppe i den største vanndammen i parken, iført penjakke og pensko med øyne så store som tinntallerkner.
Det var faktisk siste gang jeg og Bjørn brøt.
Merkelig nok så prøvde hans seg aldri mer på meg

God kveld i stua







.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar