lørdag 1. september 2012

Børre er kurert !!!

Det har vært en flott lørdag på mange arenaer. Det startet allerede i dag tidlig hvor finalen i F-B Open " Fredrikstads beste Golfer" gikk av stabelen. Etter en grusom runde på onsdag hvor jeg endte på den lite flatterende sisteplassen, så var tiden for revansje kommet. Og at golf er viktig for de fleste viser vel bildet av dagens vinner Torgeir Røinås Pedersen. Han vasset resolutt ut i vannet for å redde paret på siste hull. Etter en slik prestasjon så kan man vel bare si at seieren var helt fortjent. Hvordan han fikk ballen opp er en gåte når man ser bildet.
Bildet lånt fra dagens f-b.no

Selv hevet jeg meg mange hakk og surfet inn til en grei 4.plass. Det er ca 80 plasser opp fra kvalikken og garantert den med best fremgang. Jeg lå bedre ann , men en liten sprekk på de siste 7 hull gjorde at det ikke ble noen seier denne gangen. Men i selskap med så mange gode golfere så er en 4.plass mer enn bra nok.

FFK tok en deilig seier over Lillestrøm. Jeg skal ikke si annet enn at det smakte vannvittig godt. Spesielt mot laget som ikke er på topp 10 lista over lag jeg liker. Som en liten morsom kuriositet var jeg på kurs torsdag og fredag med Canon. De hadde leid inn Geir Jordet, en idrettspsykolog som jobber med fotballspillere. Han som hadde leid ham inn er LSK-supporter og fortalte at Geir Jordet om dagen jobber med LSK. Tap for FFK idag var ikke en gang en mulighet. Smak på den.... FFK reiser seg og skal være TL-lag også i 2013.

Men det mest gledelige denne lørdagen er at Børre endelig er kurert. Etter at jeg lanserte videoen forrige uke hvor Børre pissa på FFK-ballen så truet jeg med å selge/gi ham bort. Men Børre viste idag at han har et FFK-hjerte større enn mange andre supportere. Følgende video varmer et hjerte og til deg som eier disse fotballene. Jeg beklager at Børre tar seg til rette. Et lite tips. La en kamerat du ikke liker så godt stå i mål neste gang ;)
Dagens røver

Dette skjedde mens jeg spilte for Lisleby , og det er egentlig ikke noen andre hovedpersoner enn meg selv og en "stakkars fyllekjører". Vi spilte kamp mot Follo og etter ca 60 min så fikk jeg en albue i ansiktet. Øyenbrynet sprakk og med høy puls så flommet blodet nedover ansiktet. Et forsøk på å bandasjere var misslykket, og det endte med at jeg ble kjørt på sykehuset. Mens jeg satt der og ventet på å komme inn åpnes plutselig inngangsdøren. Inn kommer 2 politimenn med en lettere beruset mann mellom seg.  Han satt seg ved siden av meg og startet straks å klage til politimennene. Jeg forstod raskt at han hadde vært ute og kjørt bil. Han vendte seg mot denne ene politimannen og sa." Jeg er ikke full, hadde jeg vært det så hadde jeg kjørt i grøfta". Det var jo akkurat det du gjorde svarte politimannen
Da snudde han seg mot meg og sa : " Synes du ikke snuten er teit ?" Hele tiden hadde jeg sett rett frem uten å bry meg særlig om ham, men jeg snur meg sakte slik at han ser blodet som hadde strømmet nedover halve ansiktet og nedover brystkassa.
Hadde du kjørt på ungene mine så hadde jeg drept deg, svarte jeg.
Han ble helt stille, og idet jeg møtte blikket til politimannen på andre siden gliste han og ga meg tommel opp.
Jeg sydde 5 sting i øyenbrynet, uten bedøvelse selvfølgelig ;)


God kveld i stua.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar