fredag 17. august 2012

Frihelg.

Denne helgen er det fotballfri for, og spillerene har garantert lagt noen planer for helgen sammen med familie og venner. Det er fullt forståelig, men "ferieplanene" til jernmannen Vidar Martinsen har jeg litt vanskelig for å forstå. Jeg har alltid sett på deg som en tøffing Vidar, og derfor er sjokket over ditt valg så langt unna ditt "image" som jeg kunne tenke meg. Jeg hadde forstått det derdsom du hadde dratt til Liseberg, Tusenfryd og til og med Sommarland i Bø,. Men neida, du velger Ullared. Av alle steder i verden så er dette muligens det siste stedet du vil finne undertegnede, men når du først er der Vidar.- Gidder du å kjøpe med en 12-pack med filttøfler. Jeg skal ha dem med vifte på og som spiller Dovregubbens hall når du setter dem ved siden av senga. Beklager karakterdrapet på deg Vidar ;)

Treningsmessig så har det vært en bra uke. Spinning og styrketrening mandag. Styremøte FFK på torsdag, som av og til er mer krevende enn en treningsøkt ;) Old Boys trening på torsdag og golf idag fredag. 18 hull på litt over 2 t på Huseby Hankø GK.
Og det beste av alt er, til tross for at jeg ikke har trent fotball siden juni, sat det gikk lettere enn det har gjort før i år. Jeg sov faktisk hele natten uten smerter og det merkes godt at 6 kg daukjøtt er borte.
Det bringer meg over på en kamerat av meg. Jeg traff ham etter mange år han kunne fortelle meg at han hadde kvittet seg med 55 kg daukjøtt. Det syntes jeg var imponerende og spurte ham derfor hvordan i all verden han hadde klart det. Da svarte han at han hadde kasta ut kjærringa ;)
Den bedriften har jeg ingen intensjon om å klare, men med trening både imorgen og søndag så skal jeg klare å nærme meg kun 2 sifre på badevekten. Det var under 3 kg igjen på mandag og jeg SKAL greie det i august. Men hvorfor skal folk invitere meg med på ting som er gøy. Kjedelig å sitte i bursdagsselskap uten å døtte minst 1 kake av hvert slag i trynet. Før jeg fyller 50 skal jeg på 3 turer som vanligvis medfører at både vekta og knappene i buksene får kjørt seg. 1 tur i Norge, en til Spania og en til Dubai. Det blir noen tøffe utfordringer !

Men jeg har vært i verre kriger enn det , og det er stikkordet for dagens røver.

Dagens Røver
Beklager Steinar Bærøe Mathisen men du er hovedpersonen min idag også. Du får ta det som et kompliment i og med at jeg har spilt med ganske mange spillere uten å engang huske navnet på dem. Deg vil jeg alltid huske, mest på grunn av alt som skjedde rundt deg.
Dette skjedde på Troja i Portugal. En øy like utenfor kysten. Setubal er nærmeste by på fastlandet. Vi var på treningsleir med FFK og min romkamerat het Steinar. Etter kveldstreningen så gikk vi for å spise middag. Steinar dro rett på hotellet. Han skulle ringe til kona som befant seg på ferieøya Mallorca. Vi spiste middag og satt oss ned og spilte kort et par timer. Når vi skulle gå og legge oss så var klokken nærmere 24.00. Vi bodde i en ferieleilighet og Steinar hadde okupert soverummet. Jeg hadde lagt meg til på sovesofaen i stua. Når jeg låste opp var det helt mørkt i leiligheten. For å ikke vekke Steinar så snek jeg meg ut på bade for å gjør unna kveldstoalettet. Deretter gjorde jeg meg klar til å hoppe til køys. I det jeg skal dra dyna til side så hører jeg en merkelig knasende lyd.
Jeg slår på lyset og til min forskrekkelse så ser jeg at bordlampa ligger i tusen knas utover hele sofaen.
 -Hva i all verden har skjedd roper jeg inn til Steinar. Han bare grynter surt og snur seg rundt for å sove. 
Det tok meg nærmere 1 t å renske sengen for glasskår, for det var ikke akkurat en liten lampe !
Dagen etter så spør jeg Steinar hva i all verden som hadde skjedd. Etter mye lirking får jeg halt hendelsesforløpet ut av ham. Han hadde forsøkt å få tak i kona på tlf og ringte derfor til hotellet på Mallorca. Portieren der hadde ikke forstått en puck av Steinars selbak-engelsk, og etter kort tid hadde Steinar blitt irritert.  I sinne hadde han grepet det første og beste og kylt i veggen. Dessverre var det han fant av glass, og veggen han traff var rett over senga mi. Vi delte rom flere ganger etter det og merkelig nok så sjekket jeg alltid senga før jeg krøp under dyna.


God kveld i stua



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar