søndag 12. august 2012

Det var frispark !!

Det er 2 uker siden jeg startet å trene på Spenst Brygga, og det har vært 2 uker med ømme og støle muskler. Hele 6 treninger er gjennomført og i tillegg til 4 golfrunder så kan jeg med god samvittighet si at jeg har vært i veldig god aktivitet. På fredag ble jeg "lurt" til å være med på noe som heter corebar. Dette var en testtime og allerede da burde det ringt noen bjeller hos undertegnede. For det første så er det ingen noviser som stiller på en testtime, bortsett fra meg da. Det var første bjelle jeg burde ha oppfattet. Bjelle nr 2 var at jeg var eneste mann i salen. Det betyr som regel at treningen har noe med rytmer å gjøre. Og det er ikke noe denne kroppen er stappfull av. Selv om jeg fikk skryt etter treningen, så skjønner jo også jeg at den ble gitt bare for å være høflig. Men skal jeg være helt ærlig så var det faktisk ganske gøy. Såpass gøy at jeg garantert kommer til å slenge meg med på flere timer. Stegene skal jeg nok lære meg med tid og stunder. Og muskler jeg ikke visste jeg hadde har fått seg en bra gjennomkjøring. Om 2-3 uker har nok den verste stølheten lagt seg ;)

På lørdag var det kick-off på senteret og i tillegg til å filme endel av seansene så slang jeg meg med på en spinningtime. Så 2 dager på rad med trening etterfulgt av 18 hull ( snakker da om golf ) søndag morgen er en god dose med fysisk fostring. Imorgen er det veiing igjen og magefølelsen sier at det kommer nye oppløftende tall fra undertegnede.

Senere idag får vi som har rød/hvite hjerter håpe at de gutta som ser på min trening som husmorsgymnastikk tar utfordringen og setter Viking på plass. En opptur mot Tromsø fortsetter mest sannsynlig med en røvertokt til gammelt Vikingland og påfølgende skatter med i bagen hjem.

Når vi  beveger oss over på fotball så er det dags for dagens røver.

Dagens røver
I 1982 la en stor spiller støvlene på hylla. Odd Iversen er en av de store norske spillerne gjennom historien og Moss møtte RBK borte på Lerkendal. Jeg satt på benken og det samme gjorde Iversen. Formen hans var på nedadgående og målene kom heller ikke like tett som tidligere i karrieren. Kampen stod og vippet på 0-0 , og Iversen ble kastet inn når det gjenstod ca 30 min. Undertegnede ble byttet inn når det var ca 15 min igjen. 5 min før full tid fikk RBK corner. Som ung og fremadstormende stakk jeg frem haka og sa til Morten Vinje,- Jeg tar Iversen. Corneren ble slått mot meg, og selvfølgelig hadde jeg full kontroll. trodde jeg da. Plutselig får jeg to strake hender i ryggen og opp stiger Ivers. Han skaller ballen kontant i nettet bak Odd Skauen, mens jeg ligger langflat på bakken og roper etter frispark. Dommeren tar bare en "Edvardsen" og snur seg arrogant rundt og peker på midtsirkelen. 1-0 til Rosenborg. For å vri kniven rundt i såret kommer Morten Vinje bort til meg og sier.- Hei, skulle ikke du ta Ivers ?
Etter kampen kommer Ivers bort til meg. Han klapper meg på ryggen og sier " Du, det bli itj frispark mot mæ på Lerkendal sjø...













God kveld i stua med håp om ran i Stavanger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar