tirsdag 28. august 2012

En tung dag...

Selv om jeg føler meg stadig lettere. I går var det både veiing og kamp mot Aalesund. Veiingen gikk klart best. Det lyser blå lys over hele byen nå, og dersom FFK fortsatt skal være et TL-lag i 2013 så må vi begynne å vinne kamper. Spesielt kamper mot lag som i utgangspunktet har en dårlig bortestatisikk. Jeg kunne brukt mye tid på hva jeg synes er galt, men lar den ligge.
Så da hopper jeg over til mandagens ubarmhjertige veiing. Som jeg har nevnt tidligere så lyver hverken tabellen eller vekta.

Dagens ubarmhjertige sannhet:

Startvekt:              108,5

Vekt forrige gang 102,8

Dagens vekt:         101,8

Litt statistikk:

Vekttap fra oppstart                   6,7 kg
Vekttap i %                                6,17 %
Gjenstående fettlag                    6,8 kg
Vekttap pr uke til mål 715 gram
Jeg er omtrent halvveis til målet og er kun 6,8 kg unna. Utfordringen er at når man trener såpass ofte som jeg gjør så erstatter du fett med muskler. Og en klok mann sa til meg en gang at muskler veier mer enn fett. Tidligere så har jeg gått fort ned og fort opp. Dette fordi jeg omtrent har sultet meg ned i vekt. Ikke spesielt smart, så denne gangen skal jeg ta det litt mer rolig nedover.
Nå er ikke vi fotballspillere (eks da) spesielt kjent for å være så smarte, og noen hevder til og med at heading er farlig. Man dreper mange hjerneceller sies det hver gang man header en ball. Min styrke som spiller var nettopp hodespillet, noe som kanskje kan styrke teorien ytterligere ;) Og når man kler seg slik som dette så forstår alle at det må være noen senskader ute og går ( tenker da selvfølgelig på mannen til venstre )
Dette er nok engang en bekreftelse på at velger du dresser som ikke er mainstream, så legger ikke folk merke til at du er feit. Det var garantert ikke din første tanke når du så dette bildet.

Dagens røver

Nok en gang er vi i Reine Almquist tiden. Dette året var det bestemt at det ingen kamper skulle ende uavgjort. Var dette resultatet ved kampslutt så skulle det arrangeres straffespark-konkurranse. Dette etter forslag fra Tom A Schanche og fotballens venner i 1987.
Sesongen 1986 så spilte FFK utrolig mange uavgjort-kamper, men dette året hadde vi kun 1 uavgjort. Forslaget var kontroversielt, og i og med at dette ble fjernet allerede i -88 så kan det vel ikke sies å ha vært spesielt vellykket. Vi trente på straffespark og selvfølgelig satte Reine opp en liste før kampene. Før jeg kommer til lista så skal jeg introdusere hovedpersonen i dagens røver, nemlig Kent Kierdorf (Kirre).

En helt fantastisk kille fra Sverige. Utadvendt og en fyr du bare likte med en gang. Men Kirre var en bedre selger og humørspreder enn fotballspiller, selv om han gjorde sine saker bra i FFK. Kirre hadde en urokkelig tro på egne ferdigheter, og dette har han også tatt med seg videre i livet. Han er idag direktør for Lisebergs övernattinger i Gøteborg. Men tilbake til lista. Reine hadde satt opp 5 stk som skulle ta straffer. Jeg var en av dem. Når Reine leste opp lista så rakk Kent opp handa.
Men Reine, var är jag på din lista då ?
Reine tittet opp fra lista han nettopp hadde lest opp, og så sa han mens han tittet ned på arket han hadde i handen: "Hmmm Kirre et ögonblick, du står inte på denne sidan, ock inte på denna heller" sier han idet han snur arket rundt.
Kirre spurte aldri noe mer om han fikk ta straffespark.
Det hører med til historien at den ene straffespark-konkurransen vi hadde dette året( mot Vard Haugesund) endte med tap.
Gjett hvem som bomma for FFK ?

God kveld i stua !
NB !
Som et liten tilleggsopplysning så spilte FFK2 vannpolokamp mot Drøbak Frogn idag. Kampen endte 2-2 etter at FFK lå under 2-0 til pause. I andre viste de unge gutta stor moral. Oscar Hansen satte inn 1-2 målet på straffe ( Ole Strømsborg misset på straffe i 1.omg på 0-0) og Fabien Vidalon satte ballen i eget nett og 2-2.
Av en eller annen merkelig grunn var det deilig å se at akkurat han dummet seg ut !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar