søndag 5. august 2012

Endelig seier !

Hadde egentlig ikke tenkt å legge ut noe idag, men en hyggelig tur på Fredrikstad stadion ikveld gjorde at jeg ombestemte meg.
Vi vant nemlig meget fortjent 2-0 over Tromsø, og endelig fikk vi noe å glede oss over igjen. Dessverre var vi ikke så mange (6100 stk inkl sesongkort) som støttet laget, og det gjør litt vondt å se bort på Plankehaugens tribune når den ser slik ut 5 min før kampslutt:
All ære til alle dere som trofast møter opp kamp etter kamp selv om resultatene har uteblitt. Den nærmeste "familien " svikter aldri. Men ærlig talt. Plankehaugens tribune var et sørgelig syn idag. Og jeg er sikker på at det ikke bare er ferien som er skyld i de glisne tribunene.
Det blir en litt vond spiral det der. Mange boikotter laget pga utenomsportslige ting. Da straffer man laget og spillerne, og det er veldig synd. 
Litt selvtillit og oppbakking fra publikum så er jeg 100% sikker på at vi skal klare dette. Vi trenger alle, både med og motgangssupportere. For jeg er ganske sikker på at alle ønsker å oppleve scener som disse tatt i garderoben rett etter kampen:
Forøvrig fikk jeg tilbud om gratisbilletter til VIF-ManU av en Tromsøsupporter med adresse stor Oslo. Jeg spurte om han ikke skulle følge laget sitt i Fredrikstad idag. Det gadd han ikke da han anså dette som walk-over. 
Gleder meg til å treffe ham imorgen !!


Ellers så er jeg spent på morgendagens veiing. I glede over dagens seier så er jeg sikker på seier imorgen også.
Kos deg med seiersscenene fra garderoben så prekæs vi imorgen.

God kveld i stua. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar