mandag 17. september 2012

Rett i koppen

Det har vært noen hektiske dager i det siste. Til tross for litt "frigjøring" i kalenderen fremover er det mer enn nok å henge fingrene i. I helgen ble det dessverre dårlig med trening, men jeg fikk meg en 9 hulls golfrunde på søndag morgen. Golf i stiv kuling var grunnen til at det bare ble med de 9.
Men idag har jeg vært 1 t på spinningssykkelen. Magisk og sosial trening som bare kan anbefales. Og da selvfølgelig på Spenst Brygga av en eller annen merkelig grunn ;) Det betyr at denne uken må være proppfull med trening skal jeg ha noe håp om å nå målene i god tid før de sosiale truslene setter inn i oktober. Det kan være greit å ha noe å gå på før det.


Ellers var det gledelig med en jobbeseier i går over Sogndal. Ingen stor kamp, men de 3 poenege gjør at vi for alvor kan tenke på ny TL-kontrakt igjen. Skulle vi lykkes med dette så var det nok ikke mange i Fredrikstad som trodde dette etter at vi solgte unna flere av de største profilene både i vintervinduet og i sommervinduet. Men jeg har hatt troen hele tiden og er overbevist om at vi klarer dette. Hvordan vi vil stå rustet til neste år er en annen historie derimot. Inntektene må økes i og med at publikumstallet i 2012 har blitt kraftig redusert. Ellers så vil vi sitte igjen med et sportslig produkt som før eller senere vil tape kampen om overlevelse i TL. Men skal inntektene økes så må markedsavdelingen styrkes med flere hoder. Noe som skal bli spennende å se om AS Styret evner å få til. Jeg har selvfølgelig mine egne tanker om det prosjektet.
Ellers er det interessant å se at den nye daglige lederen i FFK ved ansettelsen bebudet at han skulle bli mye mer synlig i media.

Dagens røver

Mange av historiene jeg har lagt ut er av eldre dato. Denne er ganske fersk og skjedde for ca 4 år siden. FFK-jr spilte i jr-NM og hadde trukket Strindheim hjemme. Kampen skulle spilles på stadion, en arena våre jr-spillere stort sett bare får brukt ved å spille på FFK2. Undertegnede hadde sagt ja til å være speaker og gutta gledet seg til å spille kvartfinalen. Det gjorde også gjestene fra Strindheim. En av foreldrene hadde fått oppgaven med å forevige og bevare kampen på video. Dessverre så var ikke batteriet så veldig godt så det holdt bare en omgang. I det jeg skal gå på toalettet kommer den hyggelige trønderfrua opp i speakerbua og spurte om jeg kunne lade kameraet i pausen. Det sa jeg selvfølgelig ja til. selv om blæra trengte en tur på det lille rom for å tømmes. Jeg oppdaterte samtidig live for de som ikke kunne følge kampen på stadion og hadde vel nærmere 300 som fulgte kampen på nett. Det poppet plutselig påå noen spørsmål som jeg "måtte" svare på. Før jeg visste ordet av det gikk pausa mot slutten. Dette uten den særdeles nødvendige blæretømmingen. Da hørte jeg dommerføyta som blåste lagene ut av garderoben og gode råd ble dyre. Jeg tittet febrilsk rudnt i rommet og observerte et tomt 
1/2 l cola pappbeger på gulvet. Shit au tenkte jeg. Jeg tømmer det etterpå og lettet på trykket. I det samme gikk døra opp og trøderfrua skulle hente kamera som jeg hadde ladet. Jeg kastet meg mot døra og fikk lukket den før madammen fikk sett kronjuvelene (tror jeg da). Så gjorde jeg meg ferdig og satte pappkruset pent fra meg på gulvet. Så gikk jeg ut til trønderfrua med kamera og unngikk å se henne i øynene.
I øyekroken derimot ser jeg at hun med stor sannsynlighet har sett noe som det går gjet-ord om på bygda i Strindheim. Håper jeg kastet kruset etter kamp ;)
FFK vant kampen, men jeg tror ikke det var det hun husket best fra Stadion

God kveld i stua


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar