mandag 24. september 2012

Sensurert !

Da er vi nok en uke nærmere D-dag. Det er nøyaktig 1 mnd til prosjekt 95 kg skal lande. Forrige uke var en fantastisk treningsuke. Jeg endte på 5 treningsøkter, og det er i overkant av hva jeg hadde tenkt før jeg startet, Det beste er at kroppen ikke har noen som helst problemer med å absorbere mengdene. Eneste bivirkning er at humøret stiger uke for uke.
Samtidig er vi inne i viktige arbeidsmåneder både i Moss (NDS AS) og Spenst Brygga, så overskuddet kommer godt med.
Senteret har blitt fantastisk, og i helgen var det inspirasjonsdager for Spenst treningssentere fra hele landet. Over 100 eiere/instruktører fra andre sentere var på besøk. Alle med lovord om det nye senteret.
Og vi lover å holde det på et høyt nivå. Har du lyst til å teste ut senteret er det på tide å ta seg en tur.



FFK vant nok en kamp i går, og nok en gang er det Pusic som var på rett sted til rett tid. En egenskap noen bare har, og i Fredrikstad så har Pusic virkelig blomstret. Selv om både forsvarspiller og keeper kan dele skylden for målet, så stod Pusic der da ballen kom.
Om ikke spillet i går var all verden, så smakte det likevel utrolig godt med 3 poeng. Kanskje på tide å høre på en avdanket gammel mann ?
Har hele tiden sagt at vi skal klare dette, og nå må du jaggu meg tro meg...

Pusic her jublende på bildet lånt av Dagbladet

Dagens røver

Dette skjedde 2 år etter at jeg hadde gått fra Moss til FFK. Jeg fikk mye pepper av Fredrikstadfolk, når jeg gikk til Moss FK fra Øssia istedet for å gå til FFK. Når jeg gikk fra Moss til FFK ble jeg stemplet som "Judas" i Moss, så valgene man gjør som fotballspiller kan ofte få noen følelsesmessige reaksjoner hos supporterne. Noe som jo i og for seg er helt forståelig. Fotball er følelser for alle parter. Men klubbfølelse er det meget sjelden man finner hos en spiller idag. Til det er det forretningsmessige for både spiller og klubb for dominerende. Som spiller må man tenke på egen fremtid. Den dagen klubben ikke har behov for spillerens tjenester er det ut døren, og da kan man ikke forvente 100% lojalitet tilbake fra spilleren. Synd, men sånn har nå fotballen engang blitt.
Men tilbake til dagens røver. Vi skulle spille siste treningskamp før sesongstart. Kampen gikk mot Moss FK på Gamle Fredrikstad Stadion, og det hadde kommet noen mossesupportere for å se kampen. Det var egentlig litt sjokkerende å høre all dritten som ble slengt både før, under og etter kampen. Men jeg var og er tykkhudet og blåste egentlig i det.
Kampen så lenge ut til å ende 0-0, men like før slutt ble det spilt en ball i bakrommet.
Rask som jeg var ;) ( ingen spydigheter nå takk ) så satte jeg opp farten, og rakk ballen med en lang tå rett foran hendene på Nils Espen Eriksen i mosseburet. Ballen smatt inn og vi vant 1-0.
Demokraten dekket kampen med  bl.a en fotograf. Han hadde kameraet klart i det jeg kastet meg frem med foten og knipset i samme øyeblikk som tåa traff ballen. Men på bildet i avisa dagen etter var det noe merkelig som var tusjet på nedsiden av shortsen, litt ned på låret. Det viste seg at "lille-Tarzan" hadde sneket seg ut av shortsen. Om det var kun for å være med på bildet aner jeg ikke, men det hadde tydligvis blitt for sterk kost for desken i Demokraten. De hadde tusjet med pinlig nøyaktighet rundt "kjeltringen" for at leserne ikke skulle få kaffen i halsen.
Originalbildet hadde de derimot gitt til Kent Kierdorf, og det hang selvfølgelig på veggen i garderoben når vi skulle trene dagen etter.
Men det som irriterte meg mest var at Demokraten var alt for lite rause med tusjingen. Dere kunne jo tusjet litt lenger ned på låret da :)

God kveld i stua

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar