fredag 25. januar 2013

Opp i ringene

Atea, her kommer vi !


Vi er et godt stykke inn i 2013 og året har startet på en utmerket måte. Full fart i NDS AS avdeling Dustin , eller hva nå det nye navnet ender opp med. Det er forfriskende med nye eiere, og det er kun en ting som gjelder. "Atea, nå kommer vi." Som en del av et stort nordisk konsern blir vi nå en betydelig aktør i det norske markedet.

Spenst brygga, best i Østfold

Så er det Spenst Brygga. Et prosjekt som blir mer og mer spennede. Vi startet opp i august 2012, og det var nok ikke mange som hadde tro på at dette prosjektet skulle ha livets rett. I en by hvor janteloven står sterkt, og der det er en overetablering av treningssenter, er det hard kamp om kundene. Da har man to valg. Enten satser man på lavpris, eller så går man for kvalitet. Vi har valgt å gjøre det siste. Det har vist seg å være absolutt rett strategi. Med en beliggenhet ved bryggepromenaden kan man ikke gi kundene et produkt vi ikke ønsker å stå inne for. Prismessig så er vi ikke dyrest, men heller ikke den billigste. At hele 1100 medlemmer fra august og frem til i dag har meldt seg inn er en bekreftelse på at vi er på "den rette sti".
Nå bygger vi ut med ca 400 kvm og håper å være ferdige til 1.april. Vi har også fått inn nye investorer som vil være med på å utvikle senteret videre mot enda nye høyder. Espen Arntzen og Kine Borge-Skar (se bildene under) , som begge er kjente personer innen treningmiljøet i Norge, vil bli en del av fremtiden til Spenst Brygga. Espen Arntzen mannen bak Akademiet For Personlig Trening vil gi deg endel treningstips på denne bloggen fremover. Så da får vel jeg sole meg litt i glansen og etterhvert fremstå som en helseguru på andres regning :)
Grunnen til at vi utvider er for å gi plass til fortsatt vekst uten at kundene føler at det er overbefolket. Vi setter kvalitet i høysetet. Kine Borge-Skar har også en egen blogg som heter kvinnetrening.blogg.no. Der finner du masse tips som vil hjelpe deg i treningshverdagen.
Klikk deg også inn på vår facebookside og trykk liker. Mye info og spennende nyheter vil bli publisert der fremover.
Har du ikke testet oss enda så kom innom for en prøvetime.

Jeg har trua

Så over til det de fleste av dere er inne her for. Hvor går veien videre for FFK ? Etter å ha vært på sidelinjen og kun observert en stund. må jeg si at jeg er forsiktig optimist. Jeg har vært på en trening og sett 1 kamp mot Øssia. Og for første gang kan jeg faktisk se at vi begynner å få et synlig spillesystem. Det virker faktisk ikke som alt skal skje på tilfeldigheter , spesielt fremover på banen.  Lars Bakkeruds (bildet lånt fra FFKs hjemmeside) fremtoning i alle media er befriende å se. Jeg synes faktisk han har mange av de samme kvalitetene i sin fremtoning og karisma som avdøde Knut Torbjørn Eggen. Og manna i mine ører er at han ønsker å satse på unge spillere. Endelig en trener som har skjønt det i Fredrikstad. Jeg gremmes når det stadig tas frem at vi ikke klarer å få frem talenter i Fredrikstad. Det er fundamentalt feil. Vi klarer å få dem frem, men har feilet i å utvikle dem videre til toppspillere. Talentene er der i fleng, men det handler om tillit, tillit og atter tillit.
Dardan Mehmeti og Faton Hoti er eksempler på to gode spillere som med nettopp tillit hadde vært spillere som hadde vært etablerte på FFK. Den som husker cupkampen i Halden så hva Dardan gjorde mot oss der. Det er ikke slik at man nødvendigvis er bedre bare man er født under en annen postkode enn 1600. Vi hentet 3 spillere på høsten i fjor. Alle med serbisk bakgrunn. For meg var det bare Pusic som innfridde. Tripic og Nenad hevet ikke laget, og den innsatsen som ble lagt for dagen i enkelte kamper av spesielt Nenad var under enhver kritikk. Det er min personlige mening, og den står jeg inne for 100%.
jeg tror Lars Bakkerud med sin filosofi kan bringe FFK et langt steg fremover på det sportslige planet. Så gjenstår det om vi på det administrative og markedsmessige planet klarer å løfte klubben opp igjen. I fotball er det ikke lønnen som avgjør om du er en god eller dårlig spiller.
Bradford spilte seg nylig til Ligacupfinalen i England. Samlet innkjøpspris på stallen er 66 000 kr. Alt brukt på en spiller. Resten av spillerstallen har kommet gratis. Og lønnsbudsjettet er på 5,2 mill. Et godt stykke under FFKs lønnsbudsjett faktisk. Man løper nemlig ikke noe raskere, eller takler noe hardere selv om lønnen økes. Men man blir bedre hvis man får tillit, tillit og atter tillit.

Så til dere supportere: Jeg har trua !

Dagens røver

Jeg fortalte tidligere om VM-finalen mellom Vest-Tyskland og Nederland som ble bivånet i gamle Jugoslavia. Det ble selvfølgelig tid til andre ting enn å se fotball på TV, og jeg har alltid vært en bade-engel med stor B. At jeg ikke utviklet gjeller på den tiden er en gåte. Jeg var nemlig like mye under som over vannet. Og som den villmannen jeg var stupte jeg fra 10 metern allerede i 3 klasse på barneskolen. Men denne gangen badet jeg ikke. Vi hadde nettopp spist og levde i den villfarelsen at det var farlig å bade den første timen etter et måltid. Derfor ble vi stående på bryggekanten ved siden av badeplassen. Vi betyr min søster og jeg. Plutselig så jeg en skikkelig kabel ligge flytende i vannet. Og denne kabelen hadde ingenting med elektrisitet å gjøre :) En italiener kom svømmende , og det så ut som om han skulle svømme rett på den. Som den barmhjertige samaritan jeg er, så pekte jeg på kabelen og ropte øyyy.. Ikke skjønte jeg italiensk, og ikke skjønte han norsk, men han trodde nok at jeg hadde mistet noe i vannet. Han svømte bort og tok et skikkelig grep rundt noe han skulle kaste opp til meg. Det gikk bokstavelig talt dritt.
Av dette lærte jeg 2 ting. Nummer 1 at man faktisk kan forstå at en person banner på italiensk uten å skjønne en "dritt" av språket, og nummer 2 at selv om man ikke skulle bade etter å ha spist, gikk det helt greit å løpe fra en sint italiener på full mage.
Vi badet ikke mer den dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar